fredag den 4. oktober 2013

HTML og CSS

Hej igen

I går gik vi her på medieproduktion i gang med lidt HTML og CSS. Altså at lave hjemmesider. Vi nåede ikke særlig meget men vi fik fortalt lidt om hvordan det fungerer og så fik vi lov til at prøve det helt basic som at lave overskrift, skrive lidt tekst og lave om på farver på teksten. Vi fik lært nogle få koder som hvordan man laver overskrifter og hvordan man laver linjeskift.
På min prøve side lavede jeg en overskrift hvor der stod Hildur og begyndte at skrive fun facts neden under. Bare så der stod noget.

Sådan her ser den faktisk helt præcist ud lige nu:

Hildur


Vi skal lave en hjemmeside. Lad os nu se hvordan det kommertil at gå :O

Fun facts


En snegl har 4 næser
Ibofobi er frygten for plaindromer... Et palindrom er et ord der staves på samme måde forfra og bagfra
Der var 3000 tons skinke om bord på Titanic da det sank.
Hippopotomonstrosesquippedaliafobi er fobien for lange og indviklede ORD!!!
En kat har 32 muskler i øret


I næste uge skal vi fortsætte med hjemmesider. Hvilket jeg også er en af de ting jeg har glædet mig rigtig meget til. I skal nok få en opdatering på hvordan den kommer til at se ud :D

- Hildur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar