mandag den 30. september 2013

Kommunikation og markedsføring

Hej der ude

I sidste uge begyndte vi på kommunikation og markedsføring. Onsdag torsdag og fredag morgen så vi dokumentar filmene Secrets of the superbrands med journalisten Alex Riley som prøver at finde ud af hvorfor nogle brands er så populære.



De handlede om teknologi, mode og mad.
I dem alle sammen fandt han ud af ved hjælp af en hjernescanner at hver af de her "superbrands" blev opfattet på samme måde som testpersonernes hjerne reagerede når de så et billede af venner eller familie.
han fandt også ud af at for eksempel tøjmærket Adidas eller restauranten McDonalds findes over hele jorden og de er lige så populære på den anden side af kloden. Selv i de fattige lande vil man gerne gå i mærketøj eller bare det der ligner.
Jeg synes ikke at tingene fungere helt på samme måde her hjemme i Danmark som man så i filmen med modetøj. Her er der også mange der godt kan lide at gå med mærketøj men jeg synes det er begyndt at blive lidt barnligt at have et behov for at vise at man har Bjørn Borg underbukser på og en d&g top osv. Det er sådan noget man ser i 7. klasse og efterhånden som man bliver ældre begynder mange at forstå at det ikke er nødvendigt at betale 600 kr. for et par bukser når man kan få et par næsten magen til til 100 kr.
Men med henhold til teknologien er jeg meget enig og også med det han fortæller i filmen om madmærker. Der er rigtig mange som er desperate efter at have det nyeste nye af teknologi og aller helst Apple for de flestes vedkomne.

Vi er nu gået i gang med selv at markedsføre en sund romkugle. Det bliver spændende at se hvad det fører til.

-Hildur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar